KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA
KONCEPCJA PRACY
Koncepcja pracy naszego przedszkola opiera się na edukacji zdrowotnej. Uważamy, że kształtowanie świadomości dzieci o zdrowym tryb życia powinno odbywać się już na pierwszym szczeblu edukacji – czyli w przedszkolu. Działaniami chcemy również objąć całą społeczność przedszkolną oraz nawiązać współpracę z dalszym środowiskiem.
W swojej pracy kierujemy się następującymi wartościami:
- Traktujemy każde dziecko indywidualnie i podmiotowo. Nasze przedszkole zapewnia wszechstronny, bezpieczny i radosny rozwój wszystkim swoim wychowankom.
- Sprawiamy, że dzieci w naszym przedszkolu rozwijają się w atmosferze ciepła i zrozumienia, mają poczucie własnej wartości, czują się kochane, akceptowane i szczęśliwe oraz wiedzą jak ważne są dla dorosłych.
- Wyróżnia nas wysoko wykwalifikowana kadra pedagogiczna, która dzięki ustawicznemu samokształceniu proponuje wychowankom ciekawe propozycje edukacyjne dostosowane do zmieniającej się rzeczywistości.
- Współpracujemy z wieloma instytucjami z bliższego i dalszego środowiska.
- Podejmujemy działania prozdrowotne i proekologiczne.
Kierunki pracy zawarte są w naszej MISJI I WIZJI:
"ZDROWA DROGA DO SZKOŁY"
Jesteśmy przedszkolem sprzyjającym organizowaniu środowiska stymulującego proces uczenia się, zabawy, racjonalnego odżywiania się i odpoczynku.
- Społeczność przedszkolna zna, rozumie zasady zdrowego stylu życia;
- Działania związane z promocją zdrowia realizowane są poprzez wieloaspektowe działania i spotykają się z dużym poparciem ze strony rodziców.
- Rozwijamy u naszych wychowanków umiejętności i nawyki oraz promujemy zachowania, które pozwolą im spojrzeć na zdrowie jako wartość.
- Chronimy zdrowie dzieci poprzez szeroko rozumianą profilaktykę.
- Współpracujemy z bliższym i dalszym środowiskiem w celu optymalizacji działań kształtujących zachowania prozdrowotne.
- Jesteśmy PRZEDSZKOLEM PROMUJĄCYM ZDROWIE.
Cele główne:
- Kształtowanie u dzieci w wieku przedszkolnym świadomej i czynnej postawy w dążeniu do zachowania zdrowia.
- Zapewnianie warunków sprzyjających rozwijaniu aktywności ruchowej.
- Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez różnorodne metody i formy pracy.
- Ukazywanie piękna i potęgi natury jako filaru wyrabiania szacunku dla zdrowia, wszelkiego życia ze zrozumieniem postaw współistnienia i harmonijnego współbytowania.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych dających wiedzę o potrzebie bezpieczeństwa własnego i innych.
- Przygotowanie dzieci do wyrażania emocji, do przeżywania sukcesów i do radzenia sobie z porażkami.
- Kształtowanie postaw prohumanitarnych z uwzględnieniem praw dziecka.
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2016-06-07 |
Data publikacji: | 2016-06-07 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Tomasz Tomczyk |
Liczba odwiedzin: | 6709 |